OZN-ul de la Năneşti, fenomen unic în lume


“OZN-ul de la Năneşti”, aşa cum mai este el denumit, a fost prezentat în anul 2012 în cadrul unui documentar difuzat de National Geographic Channel. documentar intitulat “Extratereştri în Europa”.

“În 2001, o pană de curent aruncă satul Năneşti din judeţul Vrancea, Romania, în beznă. Când sătenii ies afară să cerceteze, un OZN roşu apare pe cer şi emite perdele rotative de lumină care se răsfrâng asupra localităţii. Oamenii merg mai departe încercând să afle despre ce este vorba, dar sunt întâmpinaţi de o apariţie suprareală, care luminează cerul nopţii… Martorii sunt captivaţi de evenimentele bizare. Timp de aproape două ore, apariţia trimite raze ciudate de lumină peste sat pentru ca apoi să dispară. Pe parcursul următoarelor zile, povestea este analizată în presă. Anchetatorii de fenomene OZN români vizitează zona căutând martori” se arată într-un comunicat National Geographic Channel.

Acest fenomen este analizat mai detaliat în cadrul acestui articol de pe ediţia locală a Adevărului de Focsani:


În seara de 30 iunie 2001, în jurul orelor 22.30, a avut loc un fenomen ce a rămas până azi în amintirea majorităţii localnicilor din comuna Năneşti, judeţul Vrancea. Cei mai mulţi dintre ei participau la o nuntă în sat, eveniment care de abia începuse şi care a coincis cu întreruperea curentului electric. Afectaţi de acest lucru, nuntaşii au ieşit din Căminul Cultural în stradă şi au văzut că în celălalt capăt al satului se manifesta o stranie prezenţă luminoasă.

Un martor povesteşte: „Am crezut că este o maşinărie scornită de mâna omului care emite lumină. M-a contrariat faptul că nu reuşeam să văd sursa care emitea şi astfel am gândit că este ceva paranormal.  Era o lumină albă ca de bec, nu era puternică şi nici nu emana căldură sau curent, aşa cum spun alţii că au văzut. Când se apropia, cerul creştea şi aveam impresia că este gata să absorbă întreaga comună. Mă aşteptam, în orice clipă, să mă ridice de la pământ. Iar soţia lui adaugă: „Dacă nu mă chema şi doar mi-ar fi povestit nu l-aş fi crezut. Aşa, însă, am văzut cu ochii mei şi am trăit pe viu. Era un disc de lumină care se ridica şi cobora, rotindu-se tot timpul, cu o viteză ameţitoare”. Femeia a mai spus că soţul ei a vrut să fotografieze fenomenul, însă l-a oprit de teamă să nu se întâmple ceva rău, aşa cum a văzut prin filme.

Obiectul misterios a fost văzut iniţial ca o pată, ca un nor luminat din interior, de culoare roşu închis ce se împrăştia circular într-o mulţime de pătrate de lumină, ca nişte ferestre, ce ajungeau până la pământ apoi acestea se ridicau adunându-se în punctul din care au plecat. Când pătratele de lumină ajungeau la nivelul solului, martorii aveau senzaţia că satul era învăluit într-o lumină difuză, ceţoasă, ca laptele!

P.S. Acest gen de fenomen a fost unic în lume, până în prezent nemaisemnalându-se vreo apariţie asemănătoare. Fantastic!